Reserveren binnen 1 minuut!

FAQ

Reserveren

Hoe kan ik reserveren?

U kunt reserveren door het reserveringsformulier op deze site in te vullen. U kunt ook via de App reserveren.

Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?

Ja, u krijgt automatisch een email met de parkeerovereenkomst. Indien u deze niet heeft ontvangen, kijk dan in uw spam box. In sommige gevallen kan een email worden gezien als spam mail.

Hoe kan ik mijn reservering betalen?

U betaalt bij het reserveren via Mollie. U kunt betalen via Ideal, Creditcard, Belfius Direct, Sofort Banking en Bankcontact. Contant betalen kan nimmer.

Hoe kan ik ParkingPoint bereiken?

U kunt ons 24/7 telefonisch bereiken op +31 20 369 75 00 of +31 6  52 00 84 09. Mocht het nummer bezet zijn of niet direct worden opgenomen kunt u 5 min later nogmaals proberen. Daarnaast kunt u e-mailen naar: info@parkinpoint.nl Wij lezen de emails tussen 09:00-22:00 uur. U ontvangt uiterlijk binnen 24 uur reactie op werkdagen. De klantenservice is enkel via email te bereiken. De chauffeurs hebben geen tijd om vragen te beantwoorden. U hoeft maar 1 of 2 keer te bellen, onze chauffeurs bellen alle nummers zsm terug.

Hoe kan ik wijzigingen van mijn reisgegevens doorgeven?

U kunt ons een korte email sturen, via onze website, onder ‘contact’ of naar info@parkingpoint.nl Vermeld u hierbij uw reservering nummer en kenteken.

Hoe werkt het ophalen en terugbrengen van mijn auto vanaf Schiphol?

Op het reserveringsformulier heeft u uw vluchtnummers en de datum van vertrek- en aankomst ingevuld. Zo weet ParkingPoint wanneer uw auto opgehaald en teruggebracht dient te worden. U belt ons zowel bij vertrek als aankomst op Schiphol, zodat uw wachttijd minimaal is.

ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen, wat nu?

Als u geen reserveringsbevestiging heeft ontvangen, dan kunt u even kijken of deze in de spambox is terecht gekomen. Als u er zeker van bent dat u deze niet ontvangen heeft, kunt u een mail sturen naar info@parkingpoint.nl of even bellen met +31 6 52 00 84 09

Is mijn reservering gelukt?

U ontvangt van ons direct na de boeking (via de website of telefonisch) een reserveringsbevestiging per e-mail. Indien u geen bevestiging heeft ontvangen via de e-mail, kan het zijn dat onze bevestiging in uw ongewenste email box (spamfilter) is terecht gekomen. Als dit niet het geval is, kunt u een e-mail versturen naar: info@parkingpoint.nl

Hoeveel kilometers worden er er met mijn auto gereden?

Nadat een chauffeur van ParkingPoint uw auto heeft aangenomen wordt hij naar onze centraal parkeerterrein gereden. Hier worden alle auto’s verzameld die zijn aangenomen. Het kan dat uw auto vanuit de centrale parkeerplaats nog wordt doorgereden naar één van onze andere parkeerterreinen. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij drukte, als u overdekt parkeren heeft gekozen of als u een wasbeurt heeft mee geboekt. Wij zorgen dat uw auto terug op de centrale parkeerplaats staat zodat wij uw auto direct naar de vertrekhal kunnen rijden als u bent aangekomen. Hierdoor kan het dus voorkomen dat uw auto meer kilometers heeft gereden dan dat u oorspronkelijk had gedacht.

Ik heb een rolstoel, is dit een probleem?

Indien u of een medepassagier gebruik maakt van een rolstoel kunnen wij u nog steeds van dienst zijn. Wij helpen veelvuldig mindervaliden die al dan niet gebruik maken van een aangepast vervoersmiddel. Onze chauffeurs helpen u met bagage en rolstoel indien u dat wenst.In de bocht ter hoogte van einde vertrekhal 2 is een invalide parkeerplaats beschikbaar. (Alleen voor Valet Parkeerservice)

Hoe werkt ParkingPoint?

U maakt allereerst op onze website, door middel van een e-mail of telefonisch een reservering. U ontvangt direct een bevestigingsmail (voucher) die u uitprint; Een 30 minuten voordat u aankomt, belt u ons (+31 20 369 75 00); In de reserveringsbevestiging staat waar chauffeurs op u zullen wachten; in de bocht tussen vertrekhal 2 en 3. Wij hebben hetzelfde contract (voucher) met al uw gegevens bij ons welke we samen ondertekenen nadat de eventuele schades en of de achterblijvende waardevolle spullen zijn genoteerd; De chauffeur helpt u met de koffers en parkeert uw auto veilig op ons 24/7 bewaakte terrein; Bij terugkomst belt u weer met (+31 20 369 75 00) zodra u de bagage compleet heeft. De chauffeur zal uw auto naar de vertrekhallen rijden, in de bocht tussen vertrekhal 2 en 3.

Auto afgeven bij vertrek

Worden er extra kilometers met mijn auto gereden?

Uw auto wordt direct na ontvangst op Schiphol verreden naar ons parkeerterrein te Schiphol-Rijk. Dit parkeerterrein ligt op een paar kilometer van Schiphol. Bij lang parkeerders rijden wij uw auto vervolgens door naar onze grote parking te Aalsmeer. Alle ritten worden verantwoord bij de manager, personeel heeft nimmer de beschikking over sleutels nadat uw auto veilig is geparkeerd bij ons.

Kan ik extra kosten verwachten als ik terug kom?

Nee, bij ParkingPoint zijn er geen verborgen kosten. U heeft immers al betaald bij het reserveren. Enkel als u langer parkeert dan aangegeven kunnen er extra kosten bij komen.

Moet mijn auto met volle tank afgegeven worden?

Nee, wanneer u uw auto bij ons aflevert, hoeft u de auto niet te hebben volgetankt. Wel dient uw auto genoeg brandstof te hebben om ongeveer 50 kilometer (mag niet op reserve staan) te kunnen rijden. Bij twijfel of er genoeg brandstof aanwezig is in de auto dan behouden wij ons het recht voor om de auto te laten staan.

Is parkeren bij ParkingPoint veilig?

ParkingPoint werkt uitsluitend met betrouwbare chauffeurs. Uw auto is bij ons in goede handen. Al onze chauffeurs hebben een verklaring omtrent gedrag van het ministerie van justitie en worden regelmatig bijgeschoold. Uw auto parkeren wij op een permanent bewaakt terrein. Ons parkeerterrein is uitgerust met een hek en cameratoezicht. Uw autosleutels worden in een bewaakte kluis veilig opgeborgen.

Wat gebeurd er met mijn sleutels?

U geeft de sleutel af aan onze chauffeur. De chauffeur rijdt vervolgens naar onze parkeerplaats op enkele minuten van de vertrekhal. De sleutel verdwijnt vervolgens in onze kluis en blijft daar tot het moment dat u weer terugkomt vanuit het buitenland. Niemand anders dan onze teamleiders kunnen bij deze 24/7 bewaakte kluis.

Hoe herken ik de chauffeur van ParkingPoint?

Onze chauffeurs staan in de bocht tussen vertrekhal 2 en 3. Hij herkent uw auto en weet wanneer u komt. Hij is te herkennen aan zijn donkere broek met wit overhemd. Tevens heeft hij dezelfde reservering bevestiging (voucher) bij zich die u ook per e-mail heeft ontvangen. Hierin staan dus al uw relevante gegevens. Zodra u aan komt rijden, steekt hij zijn hand omhoog en helpt hij u verder.

Annuleren & wijzigen

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

U kunt annuleren via email onder vermelding van uw reservering gegevens en of kenteken.

Kan ik de reservering wijzigen?

Ja, u kunt uw vertrek- en aankomsttijden wijzigen. Uiteraard kunt u even bellen of e-mailen dan verwerken wij uw wijziging.

Wat als ik eerder terugkom?

Als u 1 of meerdere dagen eerder terugkomt dan aangegeven, krijgt u het resterende bedrag niet terug. Wijzigingen tijdens uw reis, behouden wij ons het recht voor om daar een kleine vergoeding voor te vragen omdat wij daar erg veel werk aan hebben ivm de indeling van de parkeerplaatsen (op datum) en sleutel archief (op datum). Elke extra dag verlenging kost € 20,00 per dag extra.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik met iDeal betaald heb?

Nadat wij uw reserveringsnummer, bankgegevens en persoonsgegevens hebben ontvangen via de e-mail: info@parkingpoint.nl, boeken wij direct het betreffende bedrag terug.

Annuleren en ‘No show’

3.4 No Show a. Heenreis: bij niet komen parkeren zonder annuleren worden geen refunds gegeven. Heeft u nog niet betaald, dan bent u alsnog het volledige bedrag verschuldigd. b. Terugreis: bij het niet retour komen binnen dezelfde dag zoals gereserveerd, zonder voorafgaande doorgegeven wijziging (24 uur) rekenen wij 20 euro per dag parkeertarief, daarnaast is er volgens art 3.3 10 euro wijzigingskosten verschuldigd. c. Wijzigingen voor vertrek zijn uiteraard gratis mits ze 24 uur voor vertrek zijn doorgegeven. Wijzigingen tijdens uw reis kosten slechts € 10,- wegens de handelingen in de kluis en papierwerk. d. Wijzigingen die net over middernacht gaan vallen binnen de gratis coulance regeling. 3.5. Annuleren: Reiziger kan de boeking binnen 24 uur na maken van de boeking kosteloos annuleren, mits de reiziger schriftelijk een beroep doet op het niet accepteren van de algemene voorwaarden. Voor alle andere redenen, niet zijnde gewijzigde redenen na kennisneming van dit artikel via de klantenservice, geldt het reguliere annuleringstarief van € 10,-. Bij annuleringen ruimer dan 24 uur voor vertrek behoudt ParkingPoint zich het recht voor om €10,00 boekingskosten in rekening te brengen. Bij annuleringen binnen 24 uur voor vertrek wordt een vast bedrag van € 40,00 in rekening gebracht. 3.6 Natuurrampen, Aanslagen, Noodweer en Overmacht. In geval van Natuurrampen, Aanslagen, Noodweer en Overmacht worden geen refunds, annuleringsrefunds of schadevergoedingen uitgekeerd. Alle claims dient u dan bij uw reisverzekering neer te leggen. 3.7 Annuleringsdekking optie: dekt niet in geval van artikel 3.6. Artikel 3.5 kosten komen te vervallen. De 4,99 kosten voor de dekking zelf worden uiteraard niet retour gestort.Extra kosten die de klant maakt in welke manier en om welke reden dan ook kunnen nimmer verhaald worden op Parking Point.

Ik kom eerder terug dan opgegeven, wat moet ik doen?

Indien u één of meerdere dagen eerder of later terugkomt, stuur dan een email naar info@parkingpoint.nl. Wij adviseren altijd om veranderingen in het reisschema even door te geven via email.

Klachtenafhandeling

Waar kan ik met een klacht terecht?

Wij vinden het vervelend als onze klanten niet tevreden zijn. U kunt ons e-mailen of bellen. Wij doen ons uiterste best om uw klacht direct te behandelen.

Wat gebeurd er in geval van schade?

Fouten worden overal gemaakt waar gewerkt wordt. Wij kunnen eventuele schades logischerwijs niet uitsluiten. Wel doen wij er alles aan om schades te voorkomen. Zo werken wij uitsluitend samen met betrouwbare chauffeurs die in het bezit zijn van een verklaring omtrent gedrag van het ministerie van justitie. Tevens worden al onze chauffeurs regelmatig bijgeschoold. Indien u schade heeft geconstateerd die er bij vertrek nog niet zat, kunt u een e-mail sturen naar: info@parkingpoint.nl Wij zullen dan ons intake schaderapport gaan opmaken door middel van de door u gestuurde beeldmateriaal van zowel bij het afgeven van uw voertuig als bij het ophalen die zijn genomen op Schiphol tussen de vertrekhallen 2-3-,

.

Is ParkingPoint verzekerd?

Op het moment dat u bij ons een reservering plaatst, ontvangt u van ons een reservering bevestiging per e-mail. In de bijlage van deze e-mail, vindt u een contract wat ondertekend wordt bij uw vertrek naar het buitenland. Dit contract geldt tevens als afgifte bewijs van uw auto aan ons. In geval van schade verloopt het meldingsproces altijd via uw eigen verzekeraar. Wij zijn verzekerd tegen schade. Net als alle andere parkeerbedrijven van/op/bij Schiphol en alle parkeergarages in Nederland zijn wij niet verzekerd tegen diefstal.

Over ParkingPoint

Welke services biedt ParkingPoint nog meer aan?

Wij bieden u de volgende extra services aan: Overdekt parkeren, diverse soorten wasbeurten voor uw auto, het elektrisch opladen van uw auto, annuleringsverzekering. Deze extra services kunt u in het boekingsproces kiezen.

Wat onderscheidt ParkingPoint van andere parkeer aanbieders?

ParkingPoint is de vernieuwende en moderne “valet” parkeerdienst voor particuliere en zakelijke reizigers. Door een zeer efficiënte bedrijfsvoering is ParkingPoint.nl de makkelijkste, snelste, meest betrouwbare “valet” parkeerdienst van dit moment. ParkingPoint probeert zoveel mogelijk onnodige wachttijden te voorkomen en biedt haar klanten de service die ze mogen verwachten.

Wat zijn de openingstijden?

Onze chauffeursdienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Voor informatie kunt u op werkdagen van 8.00 uur tot 16.00 uur contact met ons opnemen.

Is ParkingPoint een grote aanbieder?

Wij zijn de niet de grootste valet parking aanbieder bij luchthaven Schiphol. Jaarlijks parkeren wij iets meer dan 10.000 auto’s voor onze klanten en ook voor klanten van diversen reisbureau’s, Piloten, MKB, Multinationals en vele andere reisorganisaties. Daarnaast maken kleine en grote bedrijven graag gebruik van onze parkeerservice.

Wat zijn de contactgegevens van ParkingPoint?

Wij zijn alle dagen van het jaar, 24 uur per dag en 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar op +31 20 369 75 00. Het beste kunt u ons bereiken door een e-mail te versturen naar: info@parkingpoint.nl of door gebruik te maken van ons contactformulier. Bij calamiteiten kunt u contact opnemen met +31 6 52 00 84 09